Domov

"Důvěra a přístup" - Příručka stážisty


"Sometimes pain can bring about clarity and remind us we`re still breathing."

Příručka stážisty aneb Jak zabít svého šéfa, autor Shane Kuhn. 
Thriller, který vyšel minulý rok. Mělo by to být o nájemném vrahovy, který se vydává za stážistu, aby se tak dostal nepozorovaně ke svému  cíli. aspoň to tak stojí v anotaci. Nebyla jsem si jistá jestli mě to bude bavit nebo ne, ale stejně jsem se do toho pustila.

A musím říct,  že jsem udělala dobře. Zhltla jsem ji za den. Je to prvotina Shana Kuhna, který už chystá další příběh s tutéž hlavní postavou, kterou jsem si mimochodem oblíbila. Kniha je vážně dobře napsaná, i když je to poněkud rychlé čtení, ale když vezmete v potaz že to vypráví hlavní postava, John Lago, jakožto nájemní vrah a sirotek, který putoval od pěstounů k pěstounům (a mnohdy ne právě k těm lepším), tak se styl vyprávění ke knize hodí. 

Co se týče děje, tak Lago vypráví o své poslední zakázce, na které je všechno hodně divné a nedaří se mu. V průběhu práce se dějí různé věci, které vybavení zakázky prodlužují a Johnův nadřízený, Bob, je nervózní. Proto se John snaží využít jakýchkoliv prostředků, aby vůbec zjistil svůj přesný cíl a dostal se k němu. Tak poznáváme další klíčovou osobu, Alice, která to pak všechno pěkně zamotá a vytvoří onu romantickou zápletku.



Na konci zjistíme, proč byla ta zakázka tak divná, ale osobně se mi už tohle zakončení a celkově to, jak je kniha ukončená, moc nelíbí. Nebudu tady závěr prozrazovat, ale řeknu, že to podle mě byl hodně chabý pokus jak úplně zvrátit děj. Přišlo mi, že autor se snaží spíš nahnat stránky než udělat pořádný závěr, ale tak to je jen můj názor.

Vyjma toho konce se mi kniha vážně líbila a jen těžko jsem ji odkládala zpět do své knihovny. Jak už jsem na začátku zmínila, hlavní postavu Johna Laga jsem si opravdu oblíbila. Je to ten správný typ outsidera, který byl vychováván hroznými pěstouny a nakonec se dostal do organizace nájemných vrahů, nemá žádné pocity, ale při této zakázce pociťuje něco nového a nepoznaného a vy pro něj prostě chcete urvat aspoň kousíček ze šťastného konce. Lago má tu správnou dávku akčního hrdiny, padoucha, bezcitného člověka, který neví, co je to láska a pusu přiměřeně plnou vulgarizmů, které ale do celé scény hezky zapadají.Autor ho opravdu dobře vystihl.


Kniha je napínavá, ale i zábavná. Doporučuji každému, kdo má rád akční thrillery. Není to žádné těžké čtení, co je plus, protože si ji můžete vzít na dovolenou nebo ji klidně můžete přečíst mezi nějakými těžšími kousky. Kdybych ji měla hodnotit dám asi 3,5 hviezdičky.
Nicméně se těším se na další Johnův příběh od Shana Kuhna.

Četli jste tuhle knížku? A pokud ano, jak se vám líbila?

Komentáře