Domov

Co jsou muži bez žen?


To, že mám Murakamiho ráda už asi víte. A víte asi i to, že přečtu cokoliv napíše. Takže vás určitě nepřekvapí, že jsem tuhle knihu měla v rukou hned jak se dostala na pulty knikupectví. 

Muži, kteří nemají ženy je sbírkou pěti povídek, z nichž každá vypráví příběh jedného muže. Každý příběh je jiný a každý je v něčem vyjímečný. 
Povídky jsou krátké na několik desítek stran. Kniha sama o sobě je poměrně tenka, takže ji přečtete za chvilku. 
Jednotlivé příběhy jsou realistické a uvěřitelné. Není tam ten typický Murakamiho styl magična nebo něčeho mimu naši realitu. Je to tedy skvělý kousek pro někoho, kdo chce s Murakamim začít. Je to však i trošičku ošidné, protože nemůžete pak čekat, že jsou tímhle stylem psané všechny jeho knihy. 

Příběhy jsou o vztazích, sklamáních, nevěře, ale i o smutku a ztrátě a to v každém věku a povolání. Spisovatel, plastický chirurg, student nebo herec či majitel baru. Všichni představují jeden příběh poznamenaný ztrátou jedné ženy.



U této knihy nikdo nezůstane zklamán. Kdo čeká klasický Murakamiho styl bude mile překvapen a ten, kdo neví, co od Murakamiho knih čekat stejně tak. Svůj styl si však Murakami udržuje. Píše stroze, jasně a bez zbytečných přečačkaných popisů. Příběhy a zápletky jsou, jako  vždy, originální a nepřevdídatelné a čitatel tak vždy zůstane překvapen a možná i zaskočen z výsledku, který na něj na konci každé knihy, tuto nevjímaje, čeká.

Jak už jsem mnohokrát říkala, já nemám,co vytknout. Znovu. Murakami mně vždy potěší a překvapí svým novým příběhem a jak skvěle dokáže popsat ztrátu a odcizení či samotu u hlavních hrdinů. U této knihy tomu nebylo jinak a já jsem ji přečetla jedním dechem. Doporučuji každému, kdo si chce přečíst něco jiného, realistického a co ho dostane.

Mohla bych pokračovat dál, ale zase bych jen psala o tom, jak je to skvělá kniha.

Četli jste tuto knihu? A líbila se vám? Jaký je váš názor na Haruki Murakamiho a jeho knihy? 

Komentáře