Domov

Prespite to alebo si upracte aka Čitárska kríza nad vami nevyhrá



Čítate posledné strany knihy. Hltáte ich a zrazu...Koniec. Neveriacky knihu zatvoríte a možno ešte chvíľu rozdýchavate, čo sa stalo. Nakoniec však knihu vrátite späť do police. S následným nadšením sa chcete okamžite začítať do nového príbehu a nechať sa ním pohltiť. Vytiahnete teda jednu knihu. Nie, to nie je ono. A po pár stranách ju odložíte. Vezmete ďalšiu, ale ani táto nie je tá pravá. Tak vezmete ďalšiu a ďalšiu až si poviete, že kašlete na to a pustíte si radšej nejaký film.

Tak presne týmito symptómami som pred pár dňami trpela aj ja. A to nehovorím, že počasie bolo na dve veci, zase, takže sa mi nechcelo vôbec nič, nie to ešte čítať. Na žiadnu knihu som nemala chuť a do žiadnej som sa nemohla začítať až som to nakoniec vzdala a niekoľko dní sledovala seriály a filmy. Tentoraz táto kríza trvala pár dní, ale trvalo to už aj pár rokov než som znova začala čítať.
Čitárska kríza je jedna z vecí, ktoré ma "desia". Nikdy totiž neviete, kedy sa vám chuť do čítania vráti a či sa vráti. Ako sa tomu teda brániť?
Odpoveď je: NIJAK! Takáto kríza sa nedá nijako prekonať, aby ste jednoducho čítali. Hlavne sa do čítania nesmiete nútiť, to je to najhoršie, čo by ste mohli spraviť. 

No dobre, možno nie je práve dobré povedať, že sa nedá nijako prekonať. Dá sa prekonať ten čas, kedy nečítate a dá sa možno aj zkrátiť. Ako? Jednoducho sa tomu poddáte. Pozrite si film, seriál, choďte von. Kľudne si porobte veci napríklad do školy alebo do práce. Spravte jarné upratovanie celého bytu či domu. Počúvajte hudbu a relaxujte. Uvarte si super obed či večeru.
Ak chcete silou mocou čítať, tak dajte prednosť niečomu úplne mimo váš obvyklý žáner alebo zmenu autora. Alebo skúste niečo kreatívne, antistresované omaľovánky sú stále populárne. Skrátka robte niečo iné, aby si váš mozog tiež trošku odpočinul. Takéto odreagovanie pomôže vždy. Odpočiniete si trošku od všetkých tých malých písmenok a slov, ktoré váš mozog musí vstrebať počas čítania. Nie je teda divu, že je občas "preplnený" a je potrebné mu trošku pomôcť a uľaviť mu.

Ja som, ako som už písala, sledovala telku. Mimo iné som si upratala byt, zorganizovala šatník, dokúpila všetko potrebné a spravila niečo málo do školy. Zrazu ma prepadla chuť si niečo prečítať a čuduj sa svet ono to išlo. Knihu som zhltla za dva dni a už čítam ďalšiu.

Takže, ak sa dostanete do čitárskej krízi, nezúfajte. Pozrite si niečo, čo ste už dlhú dobu chceli vidieť. leňošte len tak alebo si zdriemnite. Uvidíte, že to prejde. 

Aké sú vaše tipy na prekonanie takejto krízi? Zažili ste ju už niekedy?

Komentáře

Okomentovat

Thank you for your comment!