Apokalyptické sliepky aj hovoriaci psy

O existencii podivných ľudí už vieme. Dozvedeli sme sa o nich už v prvom dieli tejto série. Ale to, že existujú aj fakt zvláštne a podivné zvieratá? Hovoriaci pes, sliepky znášajúce vybuchujúce vajcia divné žirafy a mnoho iných. Aj o nich sa niečo dočítame v druhom dieli série o podivuhodných deťoch.




Túto sériu som si kupovala v podstate len podľa obálky a fotiek vnútri. Anotáciu som skôr preletela a ihneď kúpila prvé dve knihy, ktoré vyšli. Po prvej som z celého príbehu bola nadšená. Páčil sa mi príbeh aj jeho spracovanie a o vizuálnej stránke ani nehovorím. Napokon, môj názor si môžete prečítať TU.

Druhý diel som začala hltať takmer hneď po dočítaní toho prvého (dala som si medzi tým pauzu s inou knihou). Čakala som od toho možno príliš veľa, ale nebudeme prebiehať.
Ako už mnohí možno viete, tak prvý diel skončil naozaj napínavo a doslova nás núti si prečítať ďalší diel a zistiť, čo si osud (rozumej autor príbehu) na svojich hrdinov vymyslel.
V knihe Podivné mesto sledujeme Jacoba a jeho novoobjavených priateľov, podivuhodné deti, na ich ceste zachrániť ich ymbrynu, ochrankyňu podivuhodných detí. Či sa im to podarí alebo nie sa dozvieme na konci a ja to nehodlám prezrádať. Každopádne, svoju ymbrynu, slečnu Peregrinovú, zachránili pred zajatím, no zostala vo svojej forme vtáka. Preto sa vyberú hľadať inú ymbrynu, ktorá vie tento stav zvrátiť a slečnu Peregrinovú zmeniť znovu na človeka. Odídu teda z ostrova, na ktorom strávili veľmi dlhý čas, prejdú mnohými problémami a dostanú sa do Londýna, ktorý sa dá označiť za centrum podivna na svete. Než sa tam však dostanú musia prejsť cez iné slučky. Napríklad cez tú, kde stretnú podivné zvieratá, o ktorých čítali v knihe poviedok/rozprávok. Tam stretnú hovoriaceho psa, ktorý im v ceste bude pomáhať. Neskôr stretnú kočovníkov, s ktorými pár dní zostanú a zistia, že je tam chlapec, ktorý postupne mizne.
Aby som to teda zkrátila - pri úteku z ostrova a pred vojakmi a netvormi, ktorý ich prenasledujú, a aj napriek všetkým problémom, ktorými museli prejsť sa dostali do Londýna. Ale nie do toho súčasného, ale do Londýna v slučke. Tam objavili ďalšiu slučku a dotali sa na miesto, kde sa každoročne ymbryny stretávali, na miesto cirkusu, akrobatov a množstva podivuhodných ľudí. Tu konečne objavia ymbrynu, ktorú tak dlho hľadali. Samozrejme nie všetko pôjde tak hladko ako sa javí.



Napriek skvelému príbehu, fotkám a troche akcie, kde sa deti začnú viac prejavovať v rámci svojich podivných schopností, ma prvý diel bavil o niečo viacej. Možno ma viac bavilo to odkrývanie záhady, minulosti a odhaľovania tajomstiev. 
Mne v Podivnom meste chýbalo trochu viac akcie a trochu viac tých podivných schopností. Áno, sú tu scény, napríklad keď ich chytili netvori a nevedeli, čo sa s nimi stane alebo keď sa dostali do Londýna v období druhej svetojej a v deň bombardovania. Alebo keď utekajú pred netvorom v londýskej slučke, ale celý dej sa skôr trochu vliekol než by trochu pridal do kroku. Zachránil to až koniec, ktorý naozaj vygradoval a vy ste nakoniec celé toto putovanie videli v úplne inom svetle. 
To, čo mi vadilo bolo, že keď sa dostal do problémov, tak sa na nich tie problémy fakt zo
sypali všetky naraz, alebo to tak na mňa pôsobilo.
Samozrejme pokračuje tu romantická časť príbehu, ktorý ale vôbec nie je vtieravý, sem tam sa pripomenie a skôr tak pekne zapadá do celého deja. Oceňujem, že to nie je s tou láskou prehnané.


Každopádne doporučujem každému, komu sa páčil prvý diel (super odporúčanie, čo?), ale aj tým, ktorý maju radi riešenie záhad, odhaľovanie tajomstiev a trochu toho podivného sveta. A aj tým, ktorý sú sami tak trochu podivný (ako ja, napríklad).
Je to taká pekná náhrada "rozprávky" pre dospelých, aj keď nie úplne.


Ako sa táto série páči vám? Páči, nepáči?

Komentáře