Domov

Máj, lásky (ne)čas


Začal nám máj (teda už pred nejakou dobou), lásky čas a ja musím povedať, že to vôbec nijako neprežívam. Tento rok som sa s nikým nebozkávala pod čerešňou ani nerobila žiadne iné aktivity s týmto spojené, takže pravdepodobne uschnem niekde na lavičke v parku, sama. Ani som nečítala nič romantické, dokonca som si ani nepozrela romantický film.
Nie som jednoducho človek, čo si na takéto niečo potrpí. Nie som romantik. Áno, každé dievča je romantik aspoň trochu a nejaké pekné romantické gesto ju poteší. Nehovorím, že mňa nie, ale nevyhľadávam to, nepotrebujem to. 
Mohli ste si to možno trochu všimnúť aj s kníh, ktoré sem pridávam a čítam. Prevážnu časť mojej knižnice tvoria thrillery, krimi a sem tam nejaké fantasy alebo dobrodružné knihy. Romantické knihy nečítam ani nekupujem a najlepšie sa na ne ani nepozerám. Nemám nič proti ľuďom, ktorý tento žáner "Románov pre ženy" čítajú. Pre mňa však tento typ kníh nie je veľmi literatúrou, z ktorej by som si niečo zobrala (ako keby som si zobrala niečo z thrillerov, čo?). Knihy typu Daniel Steel alebo Nora Roberts by som si nikdy neprečítala a mohol by mi kto chcel hovoriť aké sú perfektné. Nie, ďakujem. Radšej vraždu.
Chápem, že nie všetky  knihy tohto žánru sú také patetické a presladené a naivné, bohužiaľ si myslím, že ich je väčšina.

A tie obálky ani nekomentujem - áno, zase komentujem obálky, prepáčte mi to, nemôžem si pomôcť. Obálky (a názvy) týchto kníh sú poväčšinou otrasné. Väčšina z nich má na obálke nejakú fotku ženy alebo chlapa, takmer nahého, a to vôbec nevytvára dobrý dojem. A to môže mať kniha aj celkom slušný obsah, ale akonáhle na to trepnete takýto obal automaticky tým stratíte veľké množstvo potenciálnych čitateľov. A tým pádom aj peniaze. Keby si vydavateľstvá dali na obálke trošičku viacej záležať bolo by to omnoho lepšie a možno by som sa uvolila prečítať si aspoň anotáciu. 
Opäť, nie všetky "Romány pre ženy" majú úplne otrasnú obálku, no keď idete okolo regálov z týmto žánrom, tak si všimnete najmä takýchto gýčových obrázkov, chlapov, čo na vás upierajú pohľad z police a snažia sa vás...vlastne neviem o čo sa snažia.
Poznám aj pár veľmi pekných obálok z tohto žánru a áno, prečítala som si ich anotáciu, ale nemám potrebu si ich prečítať, aj keď verím, že občas je to fajn ako také pohodové čítanie, nad ktorým nemusíte premýšľať. No jediné romantické knihy, ktoré vlastním sú po babke (zbierka Angeliky a pár ďaľších) a to som povedala, že nechcem vyhodiť aj keď ich nikdy čítať nebudem.


Možno niekedy, za dlhú dobu, po nejakej takejto knihe siahnem, ale ak áno, určitě to nebude typ zmiňovaný vyššie, ale skôr nejaká klasika.

Aký je váš názor na túto literatúru? Čítate alebo nie? (Vedzte, že proti vám nič nemám ak áno a nebránim sa doporučeniu možno).

Komentáře