Domov

Netvoršina hýbe...netvorom?



Neskoro, ale predsa. Po dlhej dobe som sa dostala konečne k poslednej časti zo série Sirotčinca slečny Peregrinovej. Viem, že ten boom už trocha pominul, ale tak nevadí. Ako sa hovorí: "Lepšie neskoro ako nikdy."

Do tejto série som spadla hneď po jej vydaní. Už len keď som uvidela tú prekrásnu obálku a celkové spracovanie knihy. A keď dáte dolu prebal? Nádhera. 

Ako sa mi páčil prvý a druhý diel si môžete prečítať v predchádzajúcich článkoch. Dozviete sa tam, že prvý diel sa mi páčil viacej ako ten druhý. A už teraz vám môžem povedať, že tretí diel vykompenzoval sklamanie z toho druhého. Ale nebudeme predbiehať.



Obsahom tretieho dielu je boj proti Netvorom, oslobodenie Ymbrýn a záchrana podivného sveta.
Posledná časť naväzuje na druhý diel a začína teda v Londýne, kde Jacob s Emmou a psom Addisonom bojujú proti Netvorovi, ktorý bol kľúčom k "netvorštine". Tento podivný jazyk, ktorý sa Jacob postupne učí ovládať a vďaka ktorému môže ovládať netvorov, neskôr bude kľúčom k úteku z brlohu Netvorov, ktorý väznia ich priateľov a iných podivných vo svete, kam by žiaden podivný rašej nechodil. 
Na svojej ceste Jacob s Emmou stretávajú množstvo nových podivných, ktorý im pomáhajú pri záchrane ich priateľov a Ymbrýn. Takto stretnú aj brata slečny Peregrinovej, ktorý bol vykázaný aj so svojím vynálezom, domom s množstvom smyčiek a vstupov do nich, do sveta starého Londýna zamoreného chorobami a kriminalitou a kde Netvori našli svoje útočisko. 
Aké dobrodržstvá ich čakajú a či sa im podarí zachrániť všetkých podivných si už musíte prečítať sami. A verte mi, že budete stránky hltať jednu za druhou.


Posledný diel trilógie je nabitý adrenalínom, akciou a emóciami. Príbeh graduje a dostáva do svojho konca. Musím povedať že Ransom vie narábať s príbehom a aj menej akčnom druhom diely vie čitateľa vtiahnuť do deja. Postavy sa stále vyvíjajú a rozvíjajú svoje novonadobudnuté schopnosti. Všetky postavy tu majú svoje miesto a nie sú v príbehu navyše. Dočkáme sa aj boja. A bude naozaj napínavý. 
Ako vždy, aj tu fotky dopĺňajú príbeh a skvele sa tam hodia. Všetko do seba začne pekne zapadať a dozvieme sa aj odpovede na nezodpovedané otázky, ktoré nás hlodali už od začiatku. Všetko záhadné sa začne vyjasňovať a keď už si myslíte, že je koniec, tak vás prekvapí ďalší zvrat.
Knihovna duší je nabitá akciou a nápady použité v príbehu sú dobre umiestnené a vykreslené. Kniha na vás dýchne celú jej atmosféru, ktorá vás pohltí. 
Ja som si túto knihu, a celú trilógiu, veľmi užila a odporúčam každému, kto má rád napätie podrthnuté nevyhnutným množstvom emócií a akcie. Je skvelé, že sa tu rozvíja aj romantická zápletka, ale len veľmi okrajovo a neodvádza tak pozornosť od hlavného deja, naopak, dobre ho dopĺňa. 
Koniec prekvapí každého. Osobne si myslím, že autor mohol radšej pár stránok ubrať, ale na celkovom dojme to veľmi neuberá. Pre mňa by tam však nemusel byť a ocenila by som trošičku iný koniec ako prešťastný happy-end (asi každý to ale čakal, takže dúfam, že neprezrádzam veľa). No aj napriek tomuto som chcela, aby sa to skončilo dobre.



Už sa neviem dočkať filmového spracovania. Filmy Tima Burtona mám rada a som zvedavá ako si poradí s týmto kúskom. Podľa mňa je to typický Burtonov príbeh.


A čo vy? Čítali ste knihy? A tešíte sa na film?

Komentáře