Pomsta je krutá

Pre pomstu sa nechodí ďaleko. Mrtvý manžel donutí svoju ženu odhaliť tajomstvo, ktoré sa skrývy za jeho smrťou. To, že vlastní pohrebnú službu sa jej teraz celkom hodí a rozhodne sa pomstiť všetkým, ktorý majú niečo spoločné so smrťou jeho manžela. Ale aj ona má svoje tajomstvo.



Keď som videla, že má kniha vyjsť, vedela som, že si ju chcem prečítať. Aj podľa anotácie vyzerala zaujímavo. A obálku má fakt peknú, jednoduchú. Áno, neodpustila by som si komentár ohľadom obálky. Takže keď vyšla takmer okamžite som si ju objednala a čo najrýchlejšie sa do nej pustila. Čakala som Dextera v sukniach, ale...


Príbeh je o žene,Brunhilde Blumovej, ktorej rodičia vlastnili pohrebnú službu. Jej otec bol dosť prísny. A ona ich neznášla. Obidvoch. Naozaj veľmi. Jedného dňa bola aj s nimi na ich jachte, čo bola tradičná ich vychádzka. Práve tu sa jej život dokonale zmení a spozná tu aj svojho manžela. Neprezradím veľa, keď poviem, že jej rodičia zomrú jej pričinením (je to ostatne hneď na prvých stránkach knihy) a ona po nich preberie podnik. Aj keď to vždy neznášla, tak tu pracovala a zostala bývať v dome rodičov aj s manželom Marko, policajtom.
Jedného dňa však jej manžela zrazí auto kúsok pred ich domom a ona je presvedčená, že to nebola len náhoda. Začne pátrať a túžiť po pomste. A tú aj dostane.



Za mňa hovorím, že to bol skok vedľa. Čakala som asi príliš, ale kniha ma príliš nezaujala. Až na tú časť s rodičmi a tajomstvom, ktoré ale bolo na začiatku knihy. Ďalej kniha nabrala až príliš rýchly krok a všetko sa odohralo v priebehu pár stránok. 
Plus môžem dať za to, že sa čítala celkom rýchlo a sama. To je však asi všetko. Pre mňa autor tak celkom nevyužiil potenciál tématu, ktoré si zvolil. Bolo to všetko príliš priesvitné a dovolím si povedať, že zodpovednú osobu odhadnete už po pár stranách jej pátrania. Prišlo mi trochu nereálne niektoré jej konanie a ocenila by som trochu viac sa do toho zabrať. Napríklad práca funebráčky ako aj to, že to predstavuje určitú výhodu pri zbavovaní sa tela, je super nápad, ale nešlo to trochu viacej rozviesť? No pátranie po Markovom vrahovi a odhalení niekoľko rokov starého tajomstva sa odohráva až príliš hladko. Nikto ju z ničoho nepodozrieva, čo robí príbeh málo uveriteľným. Skôr vôbec.
Aj napriek všetkým mojim výtkam je príbeh napínavý, má dobrý začiatok, ktorý čitateľa naozaj nabudí a koniec je celkom slušný.


Som presvedčená, že si knihu užije mnoho čitateľov, ja k nim bohužiaľ nepatrím. Doporučiť ju môžem ako rýchle a napínavé čítanie, ale nečakajte od toho príliš veľa.
Osobne som zvedavá ako na tom bude druhý diel. Ten sľubuje trochu iný príbeh a som zvedavá ako s tým autor vysporiada. Takže si ho asi prečítam, no neviem, či ho chcem kupovať.

Dajte mi vedieť, či ste knihu čítali a či sa vám páčila alebo nie.

Komentáře