Trochu jiný geocaching - Pět od Ursuly Poznanski


Tuhle knihu jsem měla vyhlédnutou už delší dobu, ale pořád jsem se nějak nezmohla na její koupu. Nakonec se objevila v katalogu knižního klubu a já si řekla, že si ji teda vezmu a uvidím jestli bude tak dobrá, jak se podle anotace zdálo.
A skutečně.

Ursula Poznanski je rakouská spisovatelka, které už u nás vyšli dvě knihy a staly se rychle populární. Já jsem od ní četla jenom Pět, protože mě ty ostatní vůbec nelákaly. Jako autorka mě dostala tím, že šla studovat japonská studia na univerzitě, co ve mě vzbudilo určité sympatie, jelikož mě uchvacuje cokoliv spojené s Japonskem.

Ale vraťme se ke knize. 

Jak už jsem říkala, tohle je moje první kniha od Ursuly a jsem moc ráda, že jsem si ji nakonec koupila. I když se musím přiznat, že prvních pár stran mě to vůbec nevzalo a představila jsem si okamžitě všechny ty německé a rakouské kriminálky, které vážně nemám ráda.
Na mé překvapení jsem se do toho ponořila a neodložila jsem ji dokud jsem ji nedočetla. 



Příběh je založený na hře zvané geocaching (vysvětlovat to nebudu, ostatně každý známe Google), kde podle souřadnic hledáte různé předměty. V tomto případě vyšetřovatelé pod vedením Beatrice Kasparyové, hlavní postavy, hledají kusy mrtvoly a snaží se vyřešit hádanky, které jsou v keších ukryté. Netuší však jaké chyby se dopustili, když tyhle hádanky rozluštili a ony osoby z hádanek našli. Ostatně, to jsem netušila ani já až do doby, kdy nastane zvrat tak nečekaný, že se to snad ani nedá předvídat. 
Až do poslední chvíle netušíte žádné spojení mezi oběťmi a hledanými osobami. A já tohle spojení rozhodně nebudu prozrazovat.
Taky se mi líbí prvek komunikace Beatrice s vrahem, který se s ní spojil a snaží se jí dát několik vodítek, na které musí přijít. Přiznávám, je to pro mě trochu klišé prvek, protože se to objevuje ve většině kriminálek o sériových vrazích, kde vrah naváže spojení s vyšetřovatelem a tak podobně. 

Je to vážně hodně dobře napsané a motiv geocachingu je velmi dobře využitý i kvůli tomu, že sama autorka je jejím hráčem. 
Co se mi na knize líbí je, že autorka z vyšetřovatelů neudělala žádné geniálně inteligentní postavy, ale jsou to jenom obyčejní lidé, kteří se snaží vyřešit případ vraždy. Kromě vyšetřování případu a té kriminální stránky, je v knize i hezky zapojený život postav mimo kancelář a jejich osobní život. Také nechybí troška té romantiky, což mě ke konci zklamalo - nezklamalo. Zklamalo, protože jsem chtěla, aby nakonec byla Beatrice šťastná a skončila se svým kolegou a nezklamalo, protože jsem byla ráda, že autorka to zase otočila jinak než jsem čekala, tak jako tomu bylo po celou dobu.


Z knihy se dozvíte něco málo o geocachingu a věřte mi, že po dočtení to budete chtít sami vyzkoušet. Sama bych se do toho pustila jen sehnat nějakou navigaci. Pokud, ale máte navigaci k dispozici, tak neváhejte, zaregistrujte se na stránce geocaching.com a hledejte.
Když to tedy shrnu.
Kniha se mi líbila a určitě sáhnu i po dalším dílu, jestli bude. Hned po mně ji četla mamka a taky ji hodně chválila. Takže pokud znáte někoho, kdo má rád kriminálky a vraždy a řešení hádanek, může tahle kniha posloužit jako skvělý dárek. 
Já ji doporučuji všem, kdo má rád kriminálky a vraždy. Není to náročné čtení, já ji přečetla za dva dny u bazénu. Skvělé čtení na dovolenou, jenom možná ne někde v lesích. :D

TFTH~

Četli jste knihu Pět? Jak se vám líbila? 

Komentáře

  1. Super recenze! :) Z Ursuly mám takové smíšené pocity, zatím nevím, jestli se do Pět pustím, i když už mi to kamarádka doporučovala.
    Máš krásné fotky! Jsem ráda, že jsem na Tvůj blog narazila, jen tak dál!! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji a jsem ráda, že se článek líbí :) Pokud máš ráda krimi, tak se do toho dej :)

      Vymazat

Okomentovat

Thank you for your comment!