Jen pro silné povahy? - Vraní dívka


Vraní dívku jsem si, abych pravdu řekla, koupila podle obálky. Anotaci jsem přečetla jen tak letmo a musím říct, že nálepka "jen pro silné povahy" má na koupi téhle knihy také svůj podíl.

Kniha je první z trilogie s názvem Slabost Viktorie Bergamannové. Autorem je Erik Axl Sund, co je pseudonym dvou kamarádů, kteří tuhle trilogii napsali spoli. A psát knihu ve dvou není vždy jednoduché, ale jim se povedlo opravdu skvěle a na knize to není nijak znát.

Co se týče samotné knihy, tak má opravdu zajímavý děj. Dělení kapitol čtení místy trochu ztěžuje, ale po chvilce si na to zvyknete a užijete si ji plnými doušky.
Příběh je o dívce, která byla jako malá znásilňována svým otcem, co ji hodně poznačilo i do dospělosti. Je to právě postava Viktorie kolem, které se tenhle příběh motá, je skvěle zpracovaná, zejména z té psychologické stránky. 
Další části příběhu je vyšetřování policistky Jeanette, která řeší vraždy několika mladých chlapců. V tom ji pomáhá i psycholožka Sofia, s kterou se pak Jeanette začne přátelit a vypovídá se jí ze svých problémů. Jenže to ještě netuší, co se pak stane.



Knihu jsem si užila, i když spíše až v druhé polovině, kdy se to začalo víc rozjíždět. Ta první polovina byla spíš o představení postav a příběhu a rozdělení kapitol, ve kterých se skáče z minulosti do přítomnosti a z jedné postavy na druhou, moc nepomohlo. Ale jak už jsem říkala, na to si zvyknete a pak se to bude číst samo. 
Konec knihy mě absolutně šokoval a byl samé překvapení. Čitatel opravdu netuší, co se stane, což ještě zvýšilo moje hodnocení. Tento zvrat určitě upoutá čitatele a tak trochu ho donutí přečíst si další díly. 

Tenhle thriller je opravdu báječně zpracovaný po psychologické stránce a člověku taky občas naběhne husí kůže. Na druhou stranu ale vůbec nesouhlasím s nálepkou na obálce "jen pro silné povahy". Určitě to tak není a nenechte se tím odradit. Lidem při téhle nálepce ve spojení s hrůznou a bezvadnou obálkou vyvstane v hlavě myšlenka, že to bude opravdu temná kniha plná popisu vražd a jiných detailů.
Ano, psychologicky to asi nebude úplně pro každého, ale i tak to není takové, jaké to na první pohled hodnotíte. 


Já jsem si knihu naprosto užila a určitě si ji užije i každý milovník psychothrillerů a temnějších krimi příběhů. Takže se nenechte odradit, případně ale také nečekejte žádnou velkou temnotu a děs (i když to tam je, ale ne v takové míře).

Četli jste Vraní dívku? Případně už i další díly? Jak se Vám líbila?

Komentáře