Zlo se skrývá v lidech samotných


Když jsem v knihkupectví viděla tu úžasnou a děsivou obálku knihy Vězněná, věděla jsem, že bude moje i bez toho, abych si přečetla o čem je. Když jsem to však udělala, ještě víc jsem toužila knihu mít a přečíst.
A nelitovala jsem toho.

Pavel Renčín odvedl skvělou práci a opravdu je to tak trochu Kingovská kniha.

Příběh je založen na skutečné události a je rozdělen do dvou rovin. Minulost a přítomnost.
V přitomnosti se nám představuje učitel, který trpí problémy s pamětí a trochu i s pitím. Neví, co se kolem něj za poslední rok dělo a co udělal. Zkrátka jeho život je v poslední době jedna záhada za druhou.
Když však ve škole zmlátí jednoho ze svých žáků a vyhodí ho, jde to sním dolů vodou. Má výpadky paměti, neví co udělal a neví co bude dělat. Nepamatuje si, že u psychologa už byl několikrát a ani to, kam zmizela jeho přítelkyně. Podle stop se zdá, že ji možná i zabil. Je to pravda? Co se stalo? Opustila ho? A kdy? Když byli spolu na Šumavě? Později? Netuší. Ale ví, že tomu musí přijít na kloub.
Minulost nám vypráví příběh z pohledu malého děvčátka za časů, kdy vojáci obcházeli hranice a lidé ilegálne prchali do Německa. Takto měli přejít přes hranici i ona a její rodiče. Našli proto převaděče, starého pána ze Šumavy, který je měl bezpečně převést přes hranice do Německa.
Něco se však zvrtlo a oni přes hranice nikdy nepřešli.
Co se stalo s dívenkou a jejími rodiči? Bude mít příběh šťastný konec? Nebo ne?


Musím říct, že jsem knihu četla se zatajeným dechem. Než jsem si uvědomila, co se to vlastně děje, byla jsem hrůzou bez sebe. Vím, že je příběh hodně přikleslený, ale pomyšlení na to, že se to opravdu někdy někde stalo, mi místy opravdu běhal mráz po zádech.

Skvěle napsané, dobře vystupňované napětí. Kniha vás vtáhne už od samého začátku a tím, že je to tenká kniha, ji přečtete na jeden zátah. Napětí, strach, odpor. To všechno a ještě víc ve kniha zanechá. Ale určitě i maličko toho štěstí. To se najde v každé situaci. Do posatv se naprosto vžijete a budete doufat, že už už to musí přestat a všechno musí mít šťastný konec.


Určitě si knihu přečtěte pokud máte rádi styl hororů Stephena Kinga. A také pokud rádi čtete knihy podle skutečné události. Nebo pokud se prostě jenom rádi bojíte.

Znáte knihu Vězněná? Četli jste ji? Nebo si na ni netroufáte?

Komentáře

  1. Knížka vypadá opravdu moc zajímavě, ta obálka je neskutečně nádherná a tvé fotografie také :)
    Kinga mám velmi ráda, takže se rozhodně po knize poohlédnu :)
    http://dark-ginger-lady.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za pochvalu :)
      Pokud máš ráda Kinga, tak u téhle knihy nebudeš rozhodně litovat :)

      Vymazat
  2. Tak tahle knížka vypadá hodně zajímavě (už kvůli té obálce).. A tvoje recenze mě docela navnadila.. Jinak super fotky.. A já po téhle knížce asi v blízké době sáhnu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :)
      Já jsem nejdřív váhala, ale obálka mě nakonec přemluvila :)

      Vymazat
  3. Tohle zní jako hodně zajímavý příběh! Píšu na seznam a na jaře sháním! Děkuji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš za co :) jsem ráda, že si tu někdo našel inspiraci :)

      Vymazat
  4. Vypadá to opravdu zajímavě :o :) Ta obálka je úžasná! A musím říct, že máš dokonalé fotky :3 :3 :) dávám odběr :)
    http://fandombeforebloodcz.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Thank you for your comment!