Anděl, který cestuje sám


To, že tuhle knihu musím mít jsem věděla hned jak jsem si uviděla v regálu. Chytlavý název a zajímavá anotace. Obálka už trochu pokulhává, ale je hezká.
Nejvíc mi však vadí rozdílnost v názvech, kdy česky je to "V lese visí anděl" a ve slovenštině zase "Cestujem sama", které obálka se mi neskutečně líbí. Kdybych nečetla naotaci u obou verzí a následně knihu, tak by mě nenapadlo, že je to jedna a ta samá kniha a jednoduše bych si koupila obě. Asi bych byla překvapená, kdybych je začala číst. Ale to stranou. Nad rozdílností překladů se nepozastavuji mnohdy jenom u názvu knihy (myšleno všeobecně).

Příběh je typickou kriminálkou s nečekaným koncem. Dobře, je to více než dobrá kriminálka či detektivka (vyberte si, co vám více vyhovuje).
Když se zamyslím nad dějem, pamatuji si však jenom pár scén, které mi utkvěly v paměti. Tak se do toho pusťme.



V lese je objevena holčička v panenkovských šatičkách, zavěšena na stromě se školní taškou a cedulkou s nápisem: "Cestuji sama." Tento případ únosů malých holčiček a jejich následná smrt začíná děsit celé Norsko. Policejní vyšetřovatel, který se případu ujme, Holger Munch, musí přesvědčit jeho bývalou kolegyni, Miu, aby se připojila k jeho týmu. Ta má však v té době jiné starosti. Jak by to ale vypadalo, kdyby geniální holka, vyšetřovatelka, nevzala nakonec tento případ.
Spolu se tak pustí do řešení případu a záchranu holčiček. Jestli se jim to povede zjistíte, když si knihu přečtete.

Abych pravdu řekla, tak já mám po přečtení docela smíšené pocity. Detektivka je to vážně skvělá. Využití množství postav, prostředí, prolínání scén. Ano, v tomhle ohledu je to geniální kniha.
Ovšem mě dost vadilo rozdělení kapitol, díky kterému jsem se nemohla dost dobře "zažrat" do děje a vždy, když jsem už už byla v něm, tak děj přeskočil na jinou postavu v další kapitole. 
Tohle je asi jediné, co mě na této knize vadilo a proto je pro mě tak trochu sklamáním. 
Nicméně, to nic nemění na tom, že kniha je skvělá a ráda si přečtu další díl, pokud bude a jsem zvědavá na další postavy. Ty jsou totiž opravdu geniálně promyšlené a vykreselené a o postavách se dozvíme i víc než jen, co dělají v práci. Příběh, který v sobě nesou je tu popsaný a čtenář tak chápe, proč se postava chová, jak se chová. Co ji k tomu přimělo.


Když to shrnu, kromě rozdělení kapitol je to skvělá kniha a určitě stojí za přečtení. Pokud máte rádi detektivky, tak si přijdete na své. Je to napínavá kniha, která vás na konci opravdu překvapí. Kdo je vrahem, jsem netušila až do konce.

Četli jste tuhle knihu? A co říkate na rozdílnost názvu mezi českým a slovenským překladem?

Komentáře