Domov

Syndrigasti, ptáci a vůbec samé podivnosti


Sirotčinec slečny Peregrinové jsem viděla u několika zahraničních "booktuberů". Když jsem si pak knihu našla v knihkupectví u nás a přečetla si zhruba anotaci, neváhala jsem ani minutu a koupila první dva díly.

Musím říct, že obálky všech dílů jsou úchvatné. A nejen obálky, ale i když sundáte přebal působí kniha tajemně, staře, a tak trochu podivně. Navíc je příběh doplněn fotografiemi, které podtrhují celý čtenářský zážitek. A jsou podivné. A děsivé.



První díl, Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti, vypráví příběh chlapce, Jacoba, kterého dědeček je tak trochu "šibnutý", alespoň jeho rodina si to myslí. Když pak na prahu smrti začne mluvit o podivných stvůrách, kterého přešli zabít, Jacob neváhá a rychle se vydá za ním. Nakonec však svého dědečka najde v lese za domem, jak umírá. Ten mu však ještě stihne pošeptat pár posledních slov, které nakonec Jacoba přivedou na ostrov v Anglii, kde se bude snažit rozlištit tajemství dědečkova života a jeho příběhů o podivných dětech, které levitují, vytvářejí oheň či jsou neviditelní.
Když se dostane na ostrov blízko Walesu, najde tu rozpadlou budovu sirotčince a v něm kufr plný fotografií. Opravdu podivných fotografií. Stane se však něco, co nečekal a nevěřil, že je to možné. Zjistí, že děti z vyprávění jeho dědečka byli opravdové a možná jsou ještě pořád naživu. Jejich život však ohrožují děsivý tvorové, stvůry, které mají s podivnými dětmi vlastní plány. A Jacob, stejně jako jeho dědeček, nakonec bude muset učinit rozhodnutí.



Já jsem knihu spolkla za dva dny a kdybych měla po ruce druhý díl, hned bych se pustila i do něj. Spojení fotek a příběhu se mi líbilo, oboje se hezky doplňovalo. Navíc mě příběh, záhada, kterou je potřeba rozluštit, opravdu nadchl a nemohla jsem se odtrhnout. Jednoduše jsem chtěla vědět víc. Víc o Abeovi, oJacobovi i o dětech a slečně Peregrinové. 
Četla jsem různé názory, že kniha nebyla tak mysteriózní a záhadná, že jsme se nedočkali žádných podivných magických věcí a podobně. Mě to v knize naopak vůbec nechybělo. Kniha tak nepůsobila přehnaně a byla o něco více uvěřitelná. Navíc si každou postavu zamilujete.


Pokud máte rádi tajemtství, záhady a podivno, určitě se vám kniha bude líbit. Nečekejte však nějaké akční fatasy plné podivných schopností. Toho se v knize nedočkáte.
Já jsem už přečetla i druhý díl a nemůžu se dočkat třetího.


Jaký máte názor na Sirotčinec vy? Čekali jste něco jiného anebo se vám příběh líbil takový, jaký byl?

Komentáře

  1. Hrozně ráda bych si knížku přečetla, ale ještě jsem se k ní nedostala. :/ A po tvojí recenzi si jí chci přečíst ještě víc! Takže snad se k ní brzy dostanu. :D
    Moc pěkná recenze! :)
    http://fandombeforebloodcz.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Jsem ráda, že tě kniha zaujala :)

      Vymazat
  2. Mě kupodivu Sirotčinec příliš nenadchl, ke konci jsem se už musela do čtení nutit. Připadal mi strašně přeceňovaný a dalším dílům vzhledem k mému nekonečně dlouhému reading listu asi šanci nedám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já slyšela a četla hodně negativ na tuhle knihu, ale jsem ráda, že jsem se nenechala odradit:) Každého hold zaujme něco jiného :)

      Vymazat

Okomentovat

Thank you for your comment!