Domov

Kde sa skrýva pravda?


Priznám sa, že som totálne zabudla, že som túto knihu prečítala. Bolo to už asi na začiatku júna a ja som si ju pekne nafotila a nakoniec som zabudla. No hlavne, že som si spomenula a môžem teraz o nej niečo napísať.

Keď sme sa s kamoškou prechádzali po kníhkupectve, zbadala som túto knihu v regále a povedala som si, že by mohla byť dobrá. Počula som kladné ohlasy z rôznych strán a tak som sa rozhodla, že si ju zoberiem.


Kniha je to pomerne tenká a mala som ju prečítanú za jeden deň. Opäť som však počula prirovnania ku knihe Dievča vo vlaku alebo ku Zmizelej. Popravde, už mi prirovnávanie k týmto dvom knihám lezie poriadne na nervy. Žiadna z tých kníh mi neprišla nijako spojená ani s jednou z kníh, ku ktorým bola prirovnávaná, až na žáner, ktorý majú spoločný. A keď si to zhrnieme, tak väčšina kníh v jednom žánre má podobné rysy, ale inak sú, teda aspoň väčšinou, celkom odlišné či dejom alebo príbehom ako takým. 

Každopádne, kniha Dokonalý cizinec pre mňa splnila očakávania a možno ich dokonca predčila. Jedná sa o príbeh ženy Catherine Ravescroftovej, manželky a matky, ktorá zostane na dovolenke sama so svojím synom po tom, čo jej manžel musel odísť späť domov kvôli práci. Bohužiaľ sa jej prihodí vec, ktorú nikto nečakal a ktorá sa na konci knihy ukáže ako úplne odlišná od toho, čo všetci čakáme. 
Jedného dňa sa na pláži stane niečo hrozné a pri záchrane jej syna zomrie muž. Muž, ktorého poznala. A práve toto dá všetky veci do pohybu.
O niekoľko rokov sa s manželom presťahujú do nového domu, ich syn už je dospelý a o príhode, ktorú zažili na dovolenke pred niekoľkými rokmi nikto nevie. Alebo si to aspoň myslela.
Raz nájde v dome knihu, o ktorej nevie ako sa tam dostala. Keď si ju prečíta, zhrozí sa. Niekto pozná jej príbeh, niekto vie, čo sa stalo. Ale kto? Kto to je? Kto jej chce zničiť manželstvo? Rodinu? Kto ju chce potopiť až na dno a nepustiť ju? A je to naozaj tak, ako sa píše v knihe?


Musím povedať, že do samého konca som netušila, že to nakoniec bolo tak, ako to bolo. A že pravda je celkom iná. Kniha má dobrý príbeh a postavy, ktoré v príbehu majú svoje miesto. Je napínavá od samého začiatku.
Naviac sú v knihe úryvky z knihy, ktorú Catherine nájde, čo je veľké plus, keďže kniha - záhadný román - sleduje jednu líniu príbehu, tak ako si jej autor myslel, že sa stal a veril tomu a my si môžeme prečítať ako to vníma on práve prostredníctvom tejto knihy. Naviac je tu ešte rovina príbehu, ktorú pozná len Catherine a ktorú postupne odhaľuje.
Po psychologickej stránke je kniha naozaj skvele spracovaná a hrá sa s čitateľom, ktorý do samého konca nevie, ktorému príbehu veriť a ktorý je pravdivý. Ako psychologický román odviedla Renné Knight, autorka knihy, vynikajúcu prácu a ja nemám, čo vytknúť. Aj keď je kniha krátka, na príbehu to nič neuberá. Naopak si myslím, že ak by bola kniha dlhšia, postrádal by děj práve ten spád a svižnosť, ktorú má a nebola by taká zaujímavá ako je teraz. 
Dokonalý cizinec je síce kniha na jeden alebo dva dni, čo jej však neuberá na zaujímavosti a napínavosti. Nepustíte ju z rúk dokiaľ ju nedočítate a nedozviete sa pravdu.


Odporúčam každému, kto má rád napínavé knihy, psychologické thrillery a aj tomu, kto tento žáner veľmi nevyhľadáva, pretože je to naozaj super kniha, takže stojí za prečítanie. Nebudete toho určite ľutovať.

Čítali ste Dokonalého cizince? Páčil sa vám? Alebo sa chystáte sa ju čítať?

Komentáře

  1. Dokonalého cizince jsem četla a docela se mi líbil, ale na knihu, která má tu krásnou zlatavou nálepku, jsem čekala trošičku víc. Určitě, ale za přečtení stojí. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to ano, preto sa snazim tych nalepok si vobec nevsimat, pre istotu :)

      Vymazat

Okomentovat

Thank you for your comment!