Domov

Polovica leta je preč, čo teraz?


V tomto horúcom letnom počasí je pre mňa veľmi ťažké sa vôbec k niečomu prinútiť. Celý deň sa len  prevaľujem v posteli a nevyliezam z klimatizovaného baráku, keď nemusím. Samozrejme čítam a sledujem seriály, prípadne nejaký ten film.

Určite som už niekde písala o tom, že som jednoducho introvert a spoločnosť iných ľudí tak veľmi nepotrebujem, radšej budem zalezená doma s dobrou knihou ako v zlej spoločnosti. Občas je fajn zájsť si niekam na drink alebo podobne, no nepotrebujem to každý deň. Popravde, stačí mi byť v spoločnosti jeden deň v týždni. Možno dva maximálne. A moja spoločenská úloha je splnená. 

Každopádne som chcela napísať nejaký článok. Najlepšie nejaký zmysluplný. Akosi s ami to nedarí. Chytla ma jednoducho motivácia niečo napísať, ale nejako neviem o čom by som vlastne mala písať. O tom aké mám zatiaľ leto? Neviem, či to niekoho vôbec zaujíma. Doslova nič nerobím. O tom, čo čítam alebo budem čítať? Možno k tomu príde. Nemám rada na blogoch unboxingové videá alebo nákupy kníh, takže neviem, či tento typ článkov u mňa niekedy uvidíte, ale rada by som napísala nejaké tipy na knihy. Dúfam, že sa mi to podarí. Nechajme sa prekvapiť.


Leto je v polovici, čo znamená, že polovica prázdnin je za nami. Ale stále nám ešte zostáva mesiac na to, aby sme dohnali to, čo sme doteraz nestihli a prečítali ešte pár zaujímavých kníh.
Ja som od začiatku leta - keď teda počítam od začiatku júla, lebo voľno som mala už celý jún - prečítala menej kníh ako som chcela.
Prečítala som ďalšiu z kníh od Haruki Murakamiho, a to Sputnik, má láska, ďalej som prečítala Čtenáři z Broken Wheel doporučují, ktorá sa mi mimochodom naozaj veľmi páčila a je to super kniha na nakopnutie leta, a najmä knižného leta, skrýva v sebe mnoho doporučení a zároveň je
to taká jednoduchá oddychová kniha, ktorú nepustíte z ruky a prečítate ani neviete ako. No a teraz som sa pustila do knihy Štěnice, čo je skutočne skvele napísaný psychothriller. Taký typický, ale naozaj veľmi dobre odstupňovaný a postupne s knihou sa budete aj vy len obzerať, či nemáte okolo seba tieto malé kúsavé potvory. Poviem vám, že ja som ich včera cítila po celom tele.


A čo sa chystám čítať ďalej? Mám toho tak veľa, že sama neviem, po ktorej siahnem ako ďalšej. Najradšej by som čítala všetky naraz, ale mám zopár favoritou. Možno to bude Mlýn na mumie, Přítelkyně smrti alebo Zloba. Alebo kopec ďalších.
Na zozname mám ďalej dočítať sériu s Robertom Langdonom, kde som prečítala prvú - Anjeli a démoni, a neskutočne ma to bavilo, ale tiež sériu s vyšetrovateľom Lyncolnom Rhymeom od spisovateľa Jeffery Deavera. Jeho Zberateľ kostí, prvá zo série a aj zfilmovaná, je naprosto fascinujúca a už teraz sa teším na ďalšie prípady. 

Medzi tým ešte vychádzajú ďalšie knihy, ktoré by som si chcela zaobstarať a tiež si pomaly začínam zostavovať zoznam kníh od japonských spisovateľov, keďže u nás je najznámejší len Haruki Murakami a veľa iných, nielen japonských, ale ázijských spisovateľov (mám na mysli napríklad kórejských alebo čínskych) u nás nevychádza (aj keď Host chystá vydanie knihy Kočičí host od Takashi Hiraide a ja sa naň neskutočne teším). A možno na blog hodím nejaký zoznam, keď ho zostavím.

Zatiaľ teda užívajte leto a počasie. Čítajte, čo vám sily stačia a bavte sa. Prajem pekné leto.
Ako ste na tom s prečítanými knihami? Nejaký tipy na letné čítanie?

__________

(P.S.: Asi ste si všimli, že som posadnutá novou aplikáciou Prisma, ktorá z každého spraví umelca :) Len by mohli zrušiť štvorcové orezanie, je to obmedzujúce. Ak ste ju ešte nevyskúšali, tak šup šup do toho, zamilujete si ju.)

Komentáře